czwartek, 3 stycznia 2013

Oświata

Kolejna weryfikacja i konsultacje z ochrony danych osobowych wykonane. Już nawet nie wiem ile było ich wszystkich ale ta była naprawdę ciekawa. Oczywiście ze względu na specyfikę.
Oświata bo to jest temat, któremu ostatnio poświęciłem swój czas. Niby nic nowego, niby zwykła weryfikacja przetwarzania danych osobowych, niby zwykle konsultacje z ochrony danych osobowych a tu nie.
Bardzo się pomyliłem myśląc tak. Okazało się że nie dość że ciekawy klienta to jeszcze dużo ciekawym tematów miała. takich nad którymi trzeba było pogłówkować. A to lubię najbardziej :) .
Wszystko niby proste ale trzeba się nad wszystkim dobrze zastanowić. Między innymi:
  • Wymiana danych między Biurem Obsługi Szkół a Szkołami (umowa powierzenia czy na podstawie obowiązku statutowego)
  • Publikowanie informacji o osiągnięciach uczniów (obowiązek szkoły a ochrona danych osobowych)
  • Podawanie ocen przez nauczycieli :)
i wiele innych.
Oczywiście podchodzące do takich tematów, praktycznie jak w każdej sytuacji jeżeli chodzi o dane osobowe, trzeba podchodzić z rozsądkiem. Oczywiście wszystko zgodnie z przepisami ale z umiarem nie przesadzać.
Podczas spotkań z Dyrektorami, byłem świadomy że ich wiedza na temat danych osobowych jest mała, jednak nie spodziewałem się że aż tak mała. Tak na marginesie moja wiedza na temat oświaty także okazała się mała :)
Sądzę jednak że będzie dobrze, wspólnymi siłami pomogę im wszystko wyprostować i przekazać ile się tylko da.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz